شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا به در پیش بودن تنفیذ رییس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: ولی فقیه نماینده امام در عصر غیبت و ریاست عامه جامعه اسلامی است و اگر ولایت دولت را تنفیذ نکند آن دولت می شود طاغوت و مشروعیتی ندارد و کیاست امام این بود که رای مردم را در کنار مشروعیت قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، به اولین اقامه نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی اشاره کرد و اظهار داشت: در متون دینی به نماز جمعه اشاره شده است و سوره ای در قرآن به این نام، نام گذاری شده است و در مورد نماز جمعه آیه قرآن دستو رمی دهد که با سرعت بیایید و در روایت بیان شده است زندانی ها را برای نماز جمعه بیاورید.

وی ادامه داد: امام امت نماز جمعه را در رأس امور می دانند و رهبر انقلاب هم اهمیت نماز جمعه را بالاتر از حج می دانند و شرکت در نماز جمعه لازم است و باید یکدیگر را به این امر سفارش کنیم و نماز جمعه نشان قدرت جامعه دینی است و امام جمعه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است.

امام جمعه نقده تصریح کرد: امام جمعه وظیفه دارد مطالبات مؤمنین را مطالبه کند که بنده اول سعی می کنم به خود مسئولین متذکر شوم و در صورتی که نتیجه نداشته باشد در خطبه ها طرح می کنم و امام جمعه باید منافع امت اسلامی را در خطبه ها مطرح کند و به عنوان فرد فراجناحی اصول اسلامی را طرح کند.

وی گفت: لباس روحانیت ریاست بردار نیست و باید عالم دین مردمی باشد و سیره علما هم همین است و امام جمعه باید به سیره علما پایبند باشد.

حجت الاسلام فصیح نیا در ادامه به شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه به ما سخن گفتن با خدای متعال را یاد می دهند و رساله حقوق امام سجاد (ع) یک قاموس برای شیعه است و امام در عین اهتمام به دعا کردن از مسائل فرهنگی و سیاسی هم غافل نبود و در همه جا که حضور داشت با راه های مختلف مسئله قیام عاشورا را طرح می کردند و با این که زمان امام زمان تقیه بود بیش از 170 شاگرد تربیت کردند و مناظرات مختلفی نیز برگزار کرد.

وی در ادامه به در پیش بودن تنفیذ رییس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: ولی فقیه نماینده امام در عصر غربت و ریاست عامه جامعه اسلامی است و اگر ولایت دولت را تنفیذ نکند آن دولت می شود طاغوت و مشروعیتی ندارد و کیاست امام این بود که رای مردم را در کنار مشروعیت قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha